شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

motorbargbenzini

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

نحوه عملکرد سوییچ انتقال اتوماتیک (ATS)

سوییچ انتقال، یک سوییچ الکتریکی است که جریان را بین دو منبع جابجا می کند.

دو نوع سوییچ انتقال داریم:

  • دستی
  • اتوماتیک

عملکرد سوییچ های انتقال دستی به این صورت است که فردی سوییچ را برای انجام جابجایی های متوالی می فشارد.

درحالی که در سوییچ های اتوماتیک به محض حس کردن کم یا زیاد از حد شدن جریان در منبع اولیه به صورت اتوماتیک جریان از منبع اولیه به منبع پشتیبان منتقل می شود.هنگامی که برق منبع اولیه قطع می شود، سیستم ATS یک منبع برق آماده به کار را به جریان می اندازد.و به این صورت یک سیستم برق فعال برای ما ایجاد می کند.

یک سوییچ انتقال اتوماتیک (ATS) معمولا در محل نصب ژنراتور پشتیببان نصب می شود، تا بدین طریق موتور برق بتواند در صورت قطع شدن منبع متصل به برق شهری نیروی برق را موقتا تامین کند.

یک ATS همچنین می تواند سیستم های برقی پشتیان طولانی مدت تری را ایجاد کند تا بدین صورت موتور برق تا هنگام وصل شدن برق منبع متصل به برق شهری به کار خود ادامه دهد ، مثل آنچه که در دیزل ژنراتورهای محلی انجام می دهد.

از آنجایی که ATS به هر دو منبع اولیه و پشتیبان وصل است، به مثابه یک واسط بین موتور برق و منابع است و در نقش یک رله می باشد. همچنین ATS برای یک موتور برق که با یک سیم به منبع برقی متصل است می تواند به عنوان یک منبع برق دوم عمل کند.

در مرکز داده، داشتن یک منبع برق بدون قطعی بسیار حیاتی است. برای رسیدن به این هدف سیستم هایی که در مسیر جریان برق قرار دارند باید به درستی مدیریت و مورد آزمون قرار داده شوند.

قابلیتهایی که یک سیستم ATS می تواند داشته باشد عبارتند از:

۱- خطا را تشخیص می دهد.این خطا می تواند قطع کامل تغذیه شبکه باشد و یا افت ولتاژ خارج از حد استاندارد شبکه برق و یا حتی تغییرات فرکانس.

۲- خیلی سریع تغذیه بارها را از روی تغذیه اصلی برداشته و آن را به تغذیه های اضطراری مثل ژنراتور منتقل می کند.

۳- زمانی که تغذیه شبکه به حالت عادی بازگشت دوباره بارها را به تغذیه اصلی متصل می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعهآریان صنعت همراه شوید.


آموزش طراحی لوگو جذاب و منحصر به فرد در نرم افزار فتوشاپ

اگر در حال حاضر تجارت یا کسب و کاری تازه تاسیس و نوپا در اختیار دارید. می توانید با آموزش گام به گام در این مقاله لوگویی جذاب و ساده را برای تجارت خود طراحی کنید. ما در این مقاله سعی داریم طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ را در مدت زمان کوتاهی به مخاطبان آموزش دهیم.
طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ ، نیازمند آشنایی اولیه شما با محیط فتوشاپ می باشد. فتوشاپ قادر به انجام کارهایی فراتر از ویرایش عکس است. هر چند در طراحی لوگو حرفه ای معمولا از برنامه های دیگری مانند کورل هم استفاده می شود اما باید بدانیم که فتوشاپ یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی لوگو می باشد.
امروزه لوگوهای موفق و مدرن در سطح جهانی دیگر پیچیده یا به اصطلاح کلاسیک نمی باشند. طراحی لوگوها در عین حال که ساده هستند از استاندارهای جهانی برخوداراند و بر طبق اصول طراحی شده اند. پس با توجه به تمام استاندارها و اصول طراحی لوگو شروع به طراحی لوگویی ساده و جذاب می کنیم.

طراحی لوگو

با ایده پردازی به سمت طراحی لوگو حرکت کنید

یکی از مهم ترین و دشوارترین بخش های طراحی لوگو ایده پردازی و اتود زدن می باشد. باید در نظر داشته باشید که لوگوها بیانگر زمینه فعالیت و حیطه کاری شما باشند. ما در این مقاله در نظر داریم برای یک عکاس کوهستان که مهارت های زیادی در عکاسی زمستانی دارد طراحی لوگو انجام دهیم. به ادامه مطلب توجه کنید:
باید در نظر داشته باشید که در طراحی و ایده پردازی از اشکال و نمادهایی که مرتبط با زمینه فعالیت می باشند ، استفاده شود. بنابراین برای طراحی لوگوی یک عکاس زمستانی به جهت اینکه زمینه فعالیت عکاسی به مخاطبان القا شود ، می توانید از اشکالی مانند مثلث که نماد از کوها می باشند و مرکزیت زمستان هم از آنجا شروع می شود ، استفاده کنید. طرح نهایی لوگوی منتخب را که می خواهیم آموزش دهیم در تصویر زیر مشاهده می کنید.

زمانی که در طراحی لوگو خود ایده پردازی می کنید. قبل از پیاده سازی در برنامه فتوشاپ ، بر روی کاغذ لوگو را طراحی کنید و تغییرات مختلفی را در ساختار لوگو ایجاد کنید. به عنوان مثال پس از جمع آوری نمادهای مرتبط با سوژه طراحی ، از شکل مربع به جای مثلث یا از دو خط به جای سه خط استفاده کنید. پس از بدست آوردن طرحی جامع از لوگو ، نوبت به پیاده سازی در نرم افزار قدرتمند فتوشاپ می رسد.

گام اول : پروژه را تنظیم کنید.

یک سند جدید به ابعاد ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل در فتوشاپ ایجاد کنید. این میزان فضا انعطاف کافی برای طراحی و کار با اشکال در لوگو را در اختیار ما می گذارد.

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

پس از ایجاد سند جدید ، باید خطوط راهنما را به آن اضافه کنید تا در قراردادن المان های لوگو در جای خود به درستی عمل کنید. از منوی بالای صفحه نرم افزار فتوشاپ به مسیر View > New Guid رفته و در دو حالت افقی و عمودی تنها یک خط با اندازه ۵۰% ایجاد کنید. در صورت نیاز می توانید خطوط بیشتری را ایجاد کنید.
توجه : خطوط راهنما در نسخه نهایی لوگوی شما مشاهده نخواهند شد و تنها نقش راهنما را ایفا می کنند.

گام دوم : ساختار اولیه لوگو را طراحی کنید

برای طراحی لوگو از سه مثلث زاویه دار استفاده می کنید. آسان ترین راه برای طراحی مثلث زاویه دار ، ساخت مربع می باشد.

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

برای طراحی مربع در فتوشاپ می توانید از ابزار Rectangle Tool استفاده کنید و با انتخاب این ابزار مربع را ترسیم کنید. برای آنکه زوایا دقیق و یکسان باشند ، پس از انتخاب این ابزار کلید Shift را نگه دارید و مربع را با ابعادی برابر با ۲۰۰ پیکسل رسم کنید.
سپس با انتخاب ابزار Pen Tool از نوار ابزار ، نشانگر ماوس را بر روی یکی از زوایای مربع ببرید تا علامت – در کنار آن نمایش داده شود ، بر روی علامت کلیک کنید. این کار باعث می شود که یکی از اضلاع حذف شده و شکل ما به صورت مثلث نمایش داده شود. سپس جهت مثلث بدست آمده را مانند تصویر زیر تنظیم کنید.

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام سوم : جا به ­جایی اشکال

در این مرحله شکل اولیه لوگوی خود را ایجاد کرده اید. حال با فشردن دکمه Ctrl + J دو عدد دیگر از این مثلث همسان را ایجاد کنید و سپس سه مثلث را کنار یکدیگر قرار دهید. مثلث میانی را بزرگ تر نموده و لایه آن را به قبل از دو مثلث دیگر منتقل کنید. حال می توانید از خطوط راهنمای سبز رنگ کمک بگیرید و شکل را درست در وسط تصویر قرار دهید.

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام چهارم : رنگ آمیزی لوگو

حال ساختار اصلی لوگوی ما تشکیل شده است و به نوعی نمادی از کوه ها برای مخاطبان قابل تشخیص می باشد. برای تفکیک این سه مثلث از هارمونی رنگ های مرتبط با اشکال استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید برای مثلث میانی ، رنگی متفاوت از دو مثلث کوچکتر انتخاب کنید.

گام پنجم : اضافه کردن متن یا نام کمپانی

در این مرحله برای بهتر شناخته شدن تجارتتان بهتر است به همراه لوگوی خود نام برند ، کمپانی ، تجارت و غیره را به ثبت برسانید. انتخاب فونت و رنگ متن کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد. اما بهتر است از یک یا دو رنگ و فونت در لوگو استفاده شود تا لوگوی طراحی شده در ذهن مخاطب به راحتی ثبت شود و حرفه ای تر به نظر آید. طراحی لوگوی ما به اتمام رسیده و آماده برای استفاده در انواع امور تبلیغاتی مانند کارت ویزیت ، ست اداری ، سایت ها ، شبکه های اجتماعی و پوسترها خواهد بود.

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

گام نهایی : اعمال تغییرات مختلف در طراحی لوگو

راز طراحی لوگو حرفه ای ، اعمال تغییراتی در ساختار لوگو می باشد. در نگاه اول شاید لوگوی طراحی شده همان لوگوی مدنظرتان است. اما با تغییرات در المان های لوگو ممکن است طرح های جذابی را بدست آورید که از طرح اولیه حرفه ای تر و جذاب تر باشد.

طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ

امیدواریم از این مقاله و آموزش طراحی لوگو در نرم افزار فتوشاپ نهایت استفاده و لذت را برده باشید.

عیب یابی موتور برق بنزینی

عیب یابی موتور برق بنزینی:

دانستن برخی از مسائل فنی درمورد موتور برق بنزینی میتواند کمک بزرگی باشد برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه های موتور برق بنزینی کند. با توجه به اینکه دستگاه های موتوربرق بنزینی باید در مواقع اضطراری به بهترین شکل ممکن بازدهی و راندمان داشته باشند، لذا استفاده مناسب و استاندارد می تواند در بالا بردن عمر مفید دستگاه دارای اهمیت باشد.


ادامه مطلب...

عیب یابی موتور برق بنزینی:

دانستن برخی از مسائل فنی درمورد موتور برق بنزینی میتواند کمک بزرگی باشد برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه های موتور برق بنزینی. با توجه به اینکه دستگاه های موتوربرق بنزینی باید در مواقع اضطراری به بهترین شکل ممکن بازدهی و راندمان داشته باشند، لذا استفاده مناسب و استاندارد می تواند در بالا بردن عمر مفید دستگاه دارای اهمیت باشد.

نکات مهم در صورت خرابی دستگاه موتوربرق بنزینی:

­1.باک بنزین را چک‌ کنید و‌از پُربودن آن اطمینان حاصل کنید
۲.به دلیل وجود OIL ALERT در موتور برق هادس مقدار روغن را چک کنید تا کم نباشد و از طریق گژ که در پایین اِنجین وجود دارد میتوانید این کار را انجام دهید
۳.شیر بنزین را باز کنید و‌استارت یا هندل بزنید تا ببینید روشن میشود یا خیر
۴.ساسات را به حالت شوک قرار دهید و‌سویچ انجین را روشن کنید و‌مجدد استارت یا هندل بزنید
۵.هواکش را باز کنید، فیلتر را دربیاورید و‌صفحه پلاستیکی پشت فیلتر را هم همینطور و چک‌کنید که کاربراتور سالم است یا نه
۶.شیلنگ شیر بنزین را باز کنید و‌ببینید پس از باز کردن شیر بنزین ، بنزین به بیرون جریان پیدا میکند یا خیر
۷.هواکش را کامل دربیاورید دوعدد واشر برنجی روی هواکش وجود دارد ببینید سالم و سر جای خود هستند و هوا اضافی به داخل کاربراتور نفوذ نمی کند
۸.شیلنگی که از باک به کاربراتور بنزین را هدایت میکند را از سمت کاربرات دربیاورید، اهرم فلزیی بالای کاربرات هست آن را هم دربیاورید،حال کاربرات به راحتی درمی آید،با دست چک‌کنید ببینید به اصطلاح گازخور دارد یا خیر ، واشر کاربرات را چک‌کنید که سالم باشد،پیچی زیر کاربرات هست که برای تخلیه است آن را باز کنید، کاسه کاربرات را دربیاورید و‌تمیز کنید، کاربرات را با کمپرسور باد یا شوینده انژکتور خودرو حسابی تمیز کنید،حال کاربرات را جمع کنید و‌سر جای خود قرار دهید همینطور هواکش را.
ساسات را باز کرده، سوئیچ انجین را روشن کنید و‌هندل یا استارت بزنید.
۸۰٪ ایراد روشن نشدن سیستم برق موتور برق بنزینی (هادس) تا به اینجا حل شد!

چک‌کردن سیستم برق موتور برق:

۱-شمع را کامل از روی موتور برق باز کنید

۲-شمع را به وایر وصل کنید و محل برق رسانی شمع را به سر موتور بچسبانید و‌هندل بزنید تا ببینید که جرقه میزند یا نه

۳-چند عدد سیم برق پشت موتور برق است از وصل بودن سوکت آنها اطمینان حاصل کنید

۴-بادگیر موتور را باز کنید

۵-ببینید سیم هایی که به کوئل میرود قطعی نداشته باشد

۶-یک کارت ویزیت بین کوئل و فرایویل بگذارید سپس دو‌پیچی که روی کوئل است را شل کنید و با کارت ویزیت فاصله بین کوئل و فرایویل را تنظیم‌کنید

۷-فرایویل را بچرخانید در حالی که شمع را به موتور چسباندید ببینید جرقه حاصل میشود یا نه

۸-اگر برق نداد کوئل خراب است با کوئل قبلی خداحافظی کنید

۹-کوئل را تعویض کنید

۱۰-حتما مرحله تعیین فاصله با کارت ویزیت را در هنگام تعویض کوئل انجام دهید

۱۱-کابل کوئل را به وایر شما خوب و‌با دقت وصل کنید که قطعی نداشته باشد

موتور آماده روشن شدن است

۱۲- اگر تمام مراحل را طی کردید و‌موتور روشن نشد با تیم شرکت آریان صنعت تماس بگیرید و‌از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید!

اطلاعاتی در مورد سرویس دستگاه:

الف – نوبت استفاده (کمتر از یک ساعت) یا دمای پایین زیر ۶۰ درجه فارنهایت می‌باشد.

ب – حداقل استفاده (کمتر از ۳ ساعت) یا دمای معتدل ۵۰ درجه فارنهایت و یا ۸۰ درجه فارنهایت می‌باشد.

ج- حداکثر استفاده (دائماً با دستگاه کار شود) یا دمای هوای گرم ۸۰ درجه فارنهایت یا ۱۰۰ درجه فارنهایت می‌باشد.

هشدار!

قبل از استفاده و راه اندازی ژنراتور، راهنمای اپراتور را کامل و با دقت مطالعه نمائید، زیرا ایمنی شما و حفظ کارائی دستگاه در گرو آن است.

هشدار!

همواره قبل از روشن کردن موتور و استفاده از دستگاه، بازدید و چک روزانه را انجام دهید. این کار برای جلوگیری از صدمه به افراد و خسارت به دستگاه می باشد.

هشدار!

همواره دستگاه را در محیط باز و روشن راه اندازی کنید. دود اگزوز سمی و خطرناک است. هنگام سوخت گیری ، موتور را خاموش کنید، هر گونه منبع جرقه و یا شعله را از محل سوخت گیری و مخزن سوخت دور نگهدارید.

هشدار!

اتصال دستگاه بصورت آماده بکار (STANDBY) به سیستم برق شهری ساختمان باید توسط متخصص ماهر و آشنا به ویژگی و مقررات برق شهری انجام شود.

وصل غیر اصولی دستگاه به سیسیستم برق ساختمان، موجب خسارت به سیم کشی ساختمان، صدمات جانی به افراد و نیز سوختن و یا آتش سوزی ژنراتور و سیم کشی ساختمان می‌گردد.

هشدار!

هرگز از حد مجاز جریان تولید و مصرف برق (ولت – آمپر) تجاوز نکنید.

توجه! همواره هنگام کار کردن ژنراتور، سیم اتصال زمین آن را وصل کنید.

منبع:آریان صنعت

انواع ژنراتور و توان آن ها

انواع ژنراتور: ژنراتور چیست؟ دستگاه تولید الکتریسیته یا ژنراتور گفته می شود که از با استفاده از القای الکترومغناطیسی،انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تبدیل میشود. این مراحل با کمک از نیروی پیشرانه موتور احتراقی یا توربین آبی یا بادی امکان پذیر است.

انواع ژنراتور و توان آن ها

انواع ژنراتور

مصارف ژنراتور

تولید برق برای معادن-مناطق مسکونی-مناطق صنعتی-بیمارستانها ( صنعتی،نیمه صنعتی،خانگی)

ژنراتورهای خانگی

ژنراتورهای خانگی توان ۲kw الی ۸kwبا قابلیت بهره گیری از سوخت بنزین،گازوئیل،cng،Lpg را دارند که در سایر مقالت در مورد جزئیات این موتورها توضیح کامل داده ایم

ادامه مطلب

انواع ژنراتور: ژنراتور چيست؟ دستگاه توليد الكتريسيته يا ژنراتور گفته مي شود كه از با استفاده از القاي الكترومغناطيسي،انرژي مكانيكي به انرژي الكتريكي تبديل ميشود. اين مراحل با كمك از نيروي پيشرانه موتور احتراقي يا توربين آبي يا بادي امكان پذير است.

انواع ژنراتور و توان آن ها

انواع ژنراتور

مصارف ژنراتور

توليد برق براي معادن-مناطق مسكوني-مناطق صنعتي-بيمارستانها ( صنعتي،نيمه صنعتي،خانگي)

ژنراتورهاي خانگي

ژنراتورهاي خانگي توان ۲kw الي ۸kwبا قابليت بهره گيري از سوخت بنزين،گازوئيل،cng،Lpg را دارند كه در ساير مقالت در مورد جزئيات اين موتورها توضيح كامل داده ايم

ژنراتورهاي نيمه صنعتي

ژنراتورهايي هستند كه عمدا در مصارف جوشكاري.چكش تخريب،پرژكتور. و دستگاه هايي از اين قبيل ، توان اين ژنراتورها معادل ۷kw الي ۱۵kw است و‌از موتور بنزيني و‌ديزلي بهره ميگيرند.

ژنراتور هاي صنعتي

  • ژنراتور يا مولدهايي هستندكه تامين برق براي معادن،شهرك ها ، كارخانه ها و ….
  • تواني معادل ۱۵kw الي ۱۲۰۰kw را دارند.

محاسبه توان ژنراتور و‌ بارگيري دستگاه

در مرحله اول بايد ليست دقيق از توان مورد نياز( تكفاز و سه فاز) تهيه كنيد، روي هر دستگاهي پلاك يا برچسبي وجود دارد كه نشانگر HP اسب بخار-KW كيلووات- و KVA كاوا و شما مي توانيد با فرمول زير به آمپر تبديل كنيد:

  • اسب بخار ضربدر ۰/۷۳۶=كيلووات
  • كاوا ضربدر ۰/۸=كيلوات
  • كيلووات سه فاز ضربدر۱/۸=آمپر سه فاز
  • كيلوولت تكفاز ضربدر۴/۴= آمپر سه فاز

به اين نكته توجه داشته باشيد كه وقتي شما از برق شهر استفاده ميكنيد، پشتوانه دارد و‌ مهم نيست چند آمپر است اما ژنراتور به اين صورت نيست لذا بايد توان موتور و ژنراتور را در لحظه استارت و آمپر اوليه محاسبه كنيد، به طور كلي دستگاهايي كه دينام يا الكتروموتور دارند آمپر اوليه بالايي دارند اما اگر براي روشنايي برق ميخواهيد آمپر خيلي كمتري از ژنراتور مي گيرد.

بدين ترتيب محاسبه كنيد:

  • موتورهاي الكتريكي به حالت راهندازي مستقيم=ضريب ۲.۵
  • موتورهاي الكتريكي با حال راهندازي دوضرب=ضريب ۱.۷
  • موتورهاي الكتريكي با حالت راهندازي از طريق اينورتر = ضريب ۱

شما مشتريان عزيز قبل از خريد موتور برق مي توانيد از متخصصين آريان صنعت مشاوره رايگان بگيريد.

منبع:آريان صنعت

معیار های خرید مولد برق

موتور برق یا مولد برق چیست؟

به دستگاهی که تولید برق میکند، مولد برق میتواند نیروی مورد نیاز خود را از طریق آب،باد،خورشیدو موتورهایی که با سوخت فسیلی کار میکند،تهیه کنند.پس مولدی که نیروی خود را برای تولید برق از یک‌ موتور تهیه میکند موتور برق می گویند،انواع موتور برق را از نوع سوخت مصرفی انها میتوان تشخیص داد که عبارتند از
۱) موتور برق بنزینی(gasoline generator)
۲) موتور برق دیزلی (diesel generator)
۳) موتور برق گاز شهری (cng generator)
۴) موتور برق گاز مایع(Lpg generator)
تمامی موارد ذکر شده نیروی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل میکنند و هر کدام برای شرایط خاصی طراحی شده که با دانش و‌ارزیابی قبلی باید سعی به خرید انها کرد خوشبختانه آریان صنعت طرز استفاده تمامی محصولات خود را در قالب یک ‌CD آموزشی به دست مشتریان عزیز میرساند،

توان موتور برق

موتور برق ها را با معیار اندازه گیری KW و KVA اندازه گیری می‌کنند، برای مثال موتور برق ۶ کیلووات میتواند یک الکترو‌موتور ۳ کیلووات را روشن کند این تفاوت به دلیل احتساب امپر و استارت اولیه دستگاه است که پس از چند ثانیه به حالت اولیه برمیگردد.

ادامه مطلب


موتور برق یا مولد برق چیست؟

به دستگاهی که تولید برق میکند، مولد برق میتواند نیروی مورد نیاز خود را از طریق آب،باد،خورشیدو موتورهایی که با سوخت فسیلی کار میکند،تهیه کنند.پس مولدی که نیروی خود را برای تولید برق از یک‌ موتور تهیه میکند موتور برق می گویند،انواع موتور برق را از نوع سوخت مصرفی انها میتوان تشخیص داد که عبارتند از
۱) موتور برق بنزینی(gasoline generator)
۲) موتور برق دیزلی (diesel generator)
۳) موتور برق گاز شهری (cng generator)
۴) موتور برق گاز مایع(Lpg generator)
تمامی موارد ذکر شده نیروی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل میکنند و هر کدام برای شرایط خاصی طراحی شده که با دانش و‌ارزیابی قبلی باید سعی به خرید انها کرد خوشبختانه آریان صنعت طرز استفاده تمامی محصولات خود را در قالب یک ‌CD آموزشی به دست مشتریان عزیز میرساند،

توان موتور برق

موتور برق ها را با معیار اندازه گیری KW و KVA اندازه گیری می‌کنند، برای مثال موتور برق ۶ کیلووات میتواند یک الکترو‌موتور ۳ کیلووات را روشن کند این تفاوت به دلیل احتساب امپر و استارت اولیه دستگاه است که پس از چند ثانیه به حالت اولیه برمیگردد.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور(diesel generator) مولد برق دیزلی

مولد برق یا تولید کننده برقی که نیروی مورد نیاز خود را از طریق موتور دیزلی تهیه میکند ( دیزل = مولد ) دیزل ژنراتور میگویند.دیزل ژنراتور ها امروزه در حال پیشرفت روز افزون هستند به از این رو‌ که در سالهای اخیر انقلابی در صنعت الکترونیکی در جهان رخ داده و‌فقط تقسیم بندی دیزل ژنراتورها در موتور و ژنراتور بخش نمیشود تعریف بیشتری راجع به تابلو برق و‌انواع آن، گیت، AVR،انواع رگلاتور، و سایر اجزای ژنراتور و‌سیستم پاشش سوخت واحتراق به گوشتان میرسد.
قدرت دیزل ژنراتور ها از ۳kva تا ۲۶۰۰kva در حال حاضر در بازار موجود است‌و‌بنا به نیاز مشتریان در هر صنعت و‌نیازی که هستند دیزل ژنراتوری مخصوص نیاز انها ساخت و‌تهیه میشود.
اما شما از قبل باید علم به خرید کافی داشته باشید تا پول زیادی که بابت دیزل ژتراتور میپردازید به هدر نرود.حال اینکه چگونه میتوانید از برق مورد نیاز خود اطلاع داشته باشید توضیح مختصری میدهیم.
شما میتوانید با محاسبه کلی از kw و ampere از برق مورد نیاز خود مطلع شوید به این شکل که اگر برای مثال پمپ آبی دارید که ۲ kw است برای استارت اوله نیاز به ۴ kw برق داردیعنی ۲ برابر.
چند نکته جالب در هنگام خرید که مشتریان باید به آن واقف باشند را توضیح میدهیم، اما اجازه دهید قبل از آن به شما بند های engine (موتور) و ژنراتور با آلترناتور معرفی کنیم.

ENGINE

کاترپیلار-کامینز-هادس-ولوو-پرکینز-درمن-لوول

Generator

استامفورد-مارکون-مکالته-هادس-لینز-استامفورد پاور

حالا به این نکته توجه کنیداگر شما برای مثال دیزل ژنراتور با موتور HADS .هادس میخواهید خریداری کنید باید از قیمت برند ژنراتور ، کوپله ، تابلو و نوع تابلوی آن مطلع باشید و قیمت هر برندی را جداگانه بدانید.

منبع: آریان صنعت

موتور برق يا مولد برق چيست؟

به دستگاهي كه توليد برق ميكند موتور برق مي گويند ، مولد برق ميتواند با استفاده از نيروي آب،باد،خورشيدو موتورهايي كه با سوخت فسيلي كار ميكند،شروع ه كار كند.پس مولدي كه نيروي خود را براي توليد برق از يك‌ موتور تهيه ميكند موتور برق مي گويند،انواع موتور برق را ميتوان از نوع سوخت مصرفي انها تشخيص داد كه شامل
۱) موتور برق بنزيني(gasoline generator)
۲) موتور برق ديزلي (diesel generator)
۳) موتور برق گاز شهري (cng generator)
۴) موتور برق گاز مايع(Lpg generator)
تمامي موارد ذكر شده نيروي مكانيكي را به الكتريكي تبديل ميكند و هر كدام براي شرايط خاصي طراحي شده كه با دانش و‌ارزيابي قبلي بايد سعي به خريد انها كرد خوشبختانه آريان صنعت طرز استفاده تمامي محصولات خود را در قالب يك ‌CD آموزشي به دست مشتريان عزيز ميرساند

ادامه مطلب

به دستگاهي كه توليد برق ميكند موتور برق مي گويند ، مولد برق ميتواند با استفاده از نيروي آب،باد،خورشيدو موتورهايي كه با سوخت فسيلي كار ميكند،شروع ه كار كند.پس مولدي كه نيروي خود را براي توليد برق از يك‌ موتور تهيه ميكند موتور برق مي گويند،انواع موتور برق را ميتوان از نوع سوخت مصرفي انها تشخيص داد كه شامل
۱) موتور برق بنزيني(gasoline generator)
۲) موتور برق ديزلي (diesel generator)
۳) موتور برق گاز شهري (cng generator)
۴) موتور برق گاز مايع(Lpg generator)
تمامي موارد ذكر شده نيروي مكانيكي را به الكتريكي تبديل ميكند و هر كدام براي شرايط خاصي طراحي شده كه با دانش و‌ارزيابي قبلي بايد سعي به خريد انها كرد خوشبختانه آريان صنعت طرز استفاده تمامي محصولات خود را در قالب يك ‌CD آموزشي به دست مشتريان عزيز ميرساند

توان موتور برق

موتور برق ها را با معيار اندازه گيري KW و KVA اندازه گيري مي‌كنند، براي مثال موتور برق ۶ كيلووات ميتواند يك الكترو‌موتور ۳ كيلووات را روشن كند اين تفاوت به دليل احتساب امپر و استارت اوليه دستگاه است كه پس از چند ثانيه به حالت اوليه برميگردد.

ديزل ژنراتور

ديزل ژنراتور(diesel generator) مولد برق ديزلي

مولد برق يا توليد كننده برقي كه نيروي مورد نياز خود را از طريق موتور ديزلي تهيه ميكند ( ديزل = مولد ) ديزل ژنراتور ميگويند.ديزل ژنراتور ها امروزه در حال پيشرفت روز افزون هستند به از اين رو‌ كه در سالهاي اخير انقلابي در صنعت الكترونيكي در جهان رخ داده و‌فقط تقسيم بندي ديزل ژنراتورها در موتور و ژنراتور بخش نميشود تعريف بيشتري راجع به تابلو برق و‌انواع آن، گيت، AVR،انواع رگلاتور، و ساير اجزاي ژنراتور و‌سيستم پاشش سوخت واحتراق به گوشتان ميرسد.
قدرت ديزل ژنراتور ها از ۳kva تا ۲۶۰۰kva در حال حاضر در بازار موجود است‌و‌بنا به نياز مشتريان در هر صنعت و‌نيازي كه هستند ديزل ژنراتوري مخصوص نياز انها ساخت و‌تهيه ميشود.
اما شما از قبل بايد علم به خريد كافي داشته باشيد تا پول زيادي كه بابت ديزل ژتراتور ميپردازيد به هدر نرود.حال اينكه چگونه ميتوانيد از برق مورد نياز خود اطلاع داشته باشيد توضيح مختصري ميدهيم.
شما ميتوانيد با محاسبه كلي از kw و ampere از برق مورد نياز خود مطلع شويد به اين شكل كه اگر براي مثال پمپ آبي داريد كه ۲ kw است براي استارت اوله نياز به ۴ kw برق دارديعني ۲ برابر.
چند نكته جالب در هنگام خريد كه مشتريان بايد به آن واقف باشند را توضيح ميدهيم، اما اجازه دهيد قبل از آن به شما بند هاي engine (موتور) و ژنراتور با آلترناتور معرفي كنيم.

ENGINE

كاترپيلار-كامينز-هادس-ولوو-پركينز-درمن-لوول

Generator

استامفورد-ماركون-مكالته-هادس-لينز-استامفورد پاور

پس نتيجه ميگيريم براي خريد ديزل ژنراتور با موتور HADS .هادس بايد قيمت ژنراتور از برند هاي مختلف را بدانيد و از آن مطلع باشيد.

منبع:آريان صنعت

1